2016. június 1., szerda

Létezhet közös ego?

Sokszor elgondolkodtam azon, hogy mikor vagyok én igazán én, vagy mikor vagy te igazán te. Mert úgy látom, néha másképpen vagy te, mint tegnap vagy ma. Utóbbi olvasnivalóim a témában rávilágítottak bizonyos dolgokra, például arra, hogy a tiszta éntudat csak akkor tud működni, ha egyedül vagyok. 
Amikor az erdőben sétál az ember egyedül, akkor a természetre hangolódik és a saját gondolataira. Mert akkor az vesz körül, az van rám hatással. Akkor tudom, hogy ki vagyok én, melyik síkon létezem, mire gondolok, tisztában vagyok a valóságommal. Egészen addig működik ez, amíg valaki más nem kerül a képbe. 

Ha egy másik emberi lénnyel kerül az ember kapcsolatba, megváltozik minden. Akkor már a kettőnk kapcsolata alkot valamit köztünk, ami a közös "egónk". A "te" és az "én" lesz egy "mi". Akkor, van, hogy nem tudom, mit gondolok, elbizonytalanodom, átgondolom az egész addigi biztonságomat, alapjaiban változhatnak a meggyőződéseim, stb. Ez egy kiszolgáltatott állapot nekem. 


Megint más kérdés, hogy elhagyhatom-e magam egy időre, és mikor. A tudat játékos dolog. Lehet vele játszani. Ha például egy buddhista pap kimeditálja magát, mármint a tudatát a testéből, és órákig ül ott a teste egy helyben, miközben a tudata messze jár, akkor otthagyta magát. Akkor, ott, nincs ego. 

Én sokszor érzem magam rácsatlakozva egy másik emberre, amikor csak az ő, általam érzékelt gondolataira és érzéseire hagyatkozom, csak arra koncentrálok. Ha például valaki elmesél nekem egy számára fontos dolgot, ami vele megtörtént, minden erőmmel próbálom átérezni az ő érzéseit. Lehet ezzel játszani, hogy milyen mélyen lehet az ember lélekben egy másik emberben. Persze, a végtelenségig nem lehet fokozni, hisz mind olyan különbözőek vagyunk, hogy soha nem fogunk tudni senkit száz százalékig megismerni.

Úgy gondolom, minden ember kicsit más, ha különböző emberekkel van kapcsolatban. Ez lehet, hogy nem is tudatos, egyszerűen vele így önmaga.

Egy dolog viszont érdekes. Ha valaki egyetlen emberrel viselkedik másként, mint sz összes többi emberrel, akkor az vagy nagyon fontos és jó neki, vagy pedig, és ez a valószínűbb elnyomja őt az a másik. Gondolj bele, ha te egyetlen emberrel beszélsz más hangon, mint bárki mással, akkor az a valaki valószínűleg uralkodik rajtad

Ezen érdemes elgondolkodni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése